Jak ćwiczyć żeby schudnąć, a nie rozbudować mięśni?

Wielu osobom, które podejmują trudy odchudzania towarzyszy obawa przed nadmiernym rozwojem mięśni. Czy ten strach jest słuszny? O tym i wielu innych kwestiach w dalszej części tej publikacji.

Odchudzanie – proces coraz bardziej popularny

Wzrost ludzi odchudzających się uwarunkowany jest wzrostem ludzi z nadwagą. Według statystyk liczba osób z otyłością wzrosła dwukrotnie na przestrzeni ostatnich dwudziestu pięciu lat. Trzeba przyznać, że takie wyniki są szokujące. Co więcej, śmierć w wyniku zaniedbań i powikłań związanych z otyłością ponosi 3 miliony osób. Zatrważające, nieprawdaż?

Nie ma więc nic dziwnego w tym, że ilość osób podejmujących walkę z nadwagą rośnie z każdym dniem. Widać to chociażby po sprzedaży preparatów na odchudzanie, czy liczbie osób odwiedzających publiczne siłownie.

Jak ćwiczyć żeby schudnąć, a nie rozbudować mięśni?

Proces odchudzania jest ściśle związany z aktywnością fizyczną, która to z kolei może wpływać na rozwój mięśni. Nie należy się jednak obawiać, że mięśnie ulegną szybkiemu rozwojowi, a ciało stanie się umięśnione jak u kulturystów.

Realizując plan odchudzający praktycznie nie zauważymy wzrostu mięśni. Zalecamy wykorzystywanie ćwiczeń aerobicznych (bieganie, jazda na rowerze), które to są dedykowane dla osób pragnących w pierwszej kolejności spalić tkankę tłuszczową.

W przypadku ćwiczeń na siłowni, należy pamiętać o dużej ilości powtórzeń małym ciężarem (cztery serie po 12-16 powtórzeń). Tak skonstruowany plan treningowy pomaga wyrzeźbić sylwetkę.

Co jeść żeby schudnąć?

Dieta dla osoby odchudzającej powinna składać się z następujących składników:

  • pełnowartościowego białka
  • węglowodanów złożonych
  • zdrowych tłuszczy

Ponadto, powinna być bogata w minerały i witaminy. Nie należy stosować diet głodówkowych, gdyż istnieje zagrożenie dla zdrowie. Ponadto, tego typu diety charakteryzują się tym, iż często dają tzw efekt jojo.

Istotne jest również nawodnienie organizmu. Należy dostarczyć minimum dwa litry płynów każdego dnia (zalecamy wodę mineralną). Pamiętać należy również o tym, by ilość posiłków wynosiła minimum pięć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *