Jak schudnąć w dwa miesiące?

Otyłość może mieć poważne skutki dla zdrowia. Statystyki mówią o nawet trzech milionach zgonów rocznie. Te szokujące statystyki cały czas rosną, co jest skutkiem nieodpowiedniego odżywiania oraz brakiem aktywności fizycznej.

W Polsce można zauważyć coraz większą świadomość nadwagi. Wzmożoną aktywność fizyczną szczególnie widać wśród biegaczy-amatorów, których ilość diametralnie wzrasta. Nie każdy jednak wie – jak skutecznie odchudzić własne ciało. W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić dwumiesięczny cykl odchudzania dla każdego.

Jak schudnąć w dwa miesiące?

Sześćdziesiąt dni to okres w którym można dokonać całkiem sporej metamorfozy własnego organizmu. Potrzebne jest tylko i aż:

  • zbilansowany jadłospis
  • plan treningowy
  • determinacja i motywacja
  • suplementy odchudzające (niekonieczne)
  • zaangażowanie i zapał do pracy nad sobą

Jesteś gotowy/gotowa na te wyzwanie? Zatem do dzieła.

Motywacja – czyli wyznacz swój cel

Niezwykle ważnym elementem odchudzania jest zadbanie o sferę mentalną. Bardzo duża część osób zapomina o tym, co skutkuje zaniechaniem procesu już po kilku dniach.

Musisz wyznaczyć swój cel i określić jego założenia. Jeśli podejdziesz do odchudzania zadaniowo, znacznie łatwiej będzie Ci nabyć odpowiednie nawyki i zmienić swoje ciało. W przeciwnym wypadku może zabraknąć Ci motywacji i determinacji.

Dieta – czyli, czy wiesz co jesz?

Świadomość ludzi na temat odżywiania jest bardzo mała. Przeciętny człowiek nie potrafi powiedzieć co stanowi materiał budulcowy, zapasowy i energetyczny. Podstawowa wiedza na temat odżywiania jest konieczna, by zrozumieć procesy jakie zachodzą w organizmie.

O ile początkowo nie ma to większego znaczenia, o tyle w momencie nadejścia kryzysu będzie nam zdecydowanie łatwiej odmówić sobie czekolady czy fast-fooda, wiedząc jak wielką bombą kaloryczną są wyżej wymienione pokarmy.

Najrozsądniejszym rozwiązaniem przy wyborze diety jest konsultacja dietetyczna. Umożliwi to wybór spersonalizowanego jadłospisu, odpowiedniego dla naszych preferencji kulinarnych oraz nadwagi.

Aktywność fizyczna – czyli ruch, ruch i jeszcze raz ruch

Spalanie tkanki tłuszczowej możliwe jest tylko wtedy, gdy organizm zwiększa zapotrzebowanie energetyczne, zmuszając się do pobierania energii z materiału zapasowego.

Dlatego też niezwykle ważne jest by zadbać o ruch w odpowiedniej ilości. Czy będzie to rekreacja, czy sport? To nie ma większego znaczenia. Ważne by trening trwał minimum kilkadziesiąt minut i miał charakter progresywny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *