Menopauza w wieku 35 lat

Przekwitanie – okres zatracenia zdolności rozrodczej, który objawia się poprzez liczne defekty organizmu. Niepożądana, niechciana i sprawiająca wiele trudności w normalnym funkcjonowaniu – taka jest właśnie menopauza.

Menopauza – w wieku 35 lat?

To, kiedy rozpoczyna się okres menopauzalny jest zależne od indywidualnych uwarunkowań i prowadzonego trybu życia. Zazwyczaj pojawia się w okolicach 40-50 roku życia. Menopauza w wieku 35-lat, to pewnego rodzaju patologia organizmu. Często jednak objawy są mylone z ciążą oraz innymi zabruzeniami na tle hormonalnym.

Jak rozpoznać menopauzę?

Menopauzę rozpoznać można po specyficznych objawach, które przedstawiamy w kolejnym akapicie. Aby jednak mieć pewność, czy faktycznie zmiany w organizmie oznaczają klimakterium, należy przeprowadzić badania hormonalne (realizowane przez endrokrynologa).

Alternatywą dla badań jest wykonanie testu na menopauzę (forma zbliżona do testu ciążowego), który można zakupić w aptece. Trzeba jednak „brać poprawkę”, gdyż testy tego typu nie gwarantują 100% skuteczności.

Objawy menopauzy

Menopauza objawia się przede wszystkim poprzez ustanie miesiączkowania (termin menopauza oznacza ostatnią miesiączkę w życiu). W tym czasie pojawia się jednak wiele innych defektów organizmu, a mianowicie:

Defekty skórne – uciążliwy trądzik, cellulit i suchość skóry.

Huśtawka nastrojów – ogólne rozdrażnienie, liczne zachcianki.

Nadwaga – nadmierne tycie, wzmożony apetyt i spowolniony metabolizm.

Zmęczenie organizmu – męczliwość, brak wytrzymałości, zmniejszona kondycja fizyczna.

Menopauza ma ogromny wpływ na kondycję – zarówno psychiczną, jak i fizyczną organizmu.

Profilaktyka menopauzalna

Menopauzie samej w sobie nie można zapobiec. Brak zdolności rozrodczej to bowiem kolejny etap w życiu kobiety, który prędzej czy później zawsze nadejdzie. Można jednak ograniczyć jej objawy, a czasem nawet odsunąć w czasie (prowadząc zdrowy tryb życia).

Zapobieganie skutkom ubocznym menopauzy polegać powinno przede wszystkim na:

  • zdrowym odżywianiu (zbilansowana, zdrowa dieta)
  • aktywności fizycznej (uprawianie sportu, regularne treningi)
  • relaksie (regeneracja sił psychofizycznych)
  • suplementacji minerałów i witamin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *